Memory jesienne dla starszych

Zabawa w memory jesienne wspiera i pomaga w nabywaniu nowych lub usprawnianiu posiadanych możliwości intelektualnych, stymulując neuroplastyczność mózgu, a przez to pracę wielu zmysłów i umiejętności na raz — pamięci, koncentracji, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo-ruchowej, wyobraźni. Stanowi także trening umiejętności społecznych, cierpliwości i dostosowywania się do ustalonych reguł.

To doskonałe ćwiczenie umysłowe dla młodszych i starszych dzieci, a także dorosłych. Grając z dzieckiem, umacniamy ponadto więzi rodzinne i wzbogacamy nasze relacje o kolejne doświadczenia bycia razem.

Poniżej wersja jesiennej gry przeznaczona dla starszych dzieci, od 4 lat. Par do łączenia jest więcej, a obrazki bywają bardzo podobne oraz rozbudowane, przez co należy uważniej im się przyglądać i wykazać się większą cierpliwością.

 

Wiek: od 4 r.ż.

Zasady gry

Zasady gry w memory jesienne są proste, należy wyszukać parę obrazków (takich samych). Karty zostają na początku gry obrócone obrazkiem do dołu. Każdy grający może naraz obrócić obrazkiem do góry tylko dwie karty. Gracze usiłują zapamiętać wygląd obrazków oraz miejsce, na którym dana karta leży.

 

Kiedy grający odnajdzie dwie identyczne karty, zabiera je i kontynuuje odwracanie tak długo, aż nie trafi w parę. Pozostali gracze przyglądają się i starają się zapamiętać miejsce poszczególnych kart, aby w swoim ruchu szybciej je sparować.

memo jesienne dary i liście

memo jesienne dary i liście2

 

Do zabawy z młodszymi dziećmi można wykorzystać część kart z tego zestawu lub pobrać memo z bardziej schematycznymi i wyrazistymi obrazkami tutaj.

 

Tu można pobrać plik memory jesienne z obrazkami do wydrukowania i pocięcia.

 

 

 

Post Author: Maryla Błońska

Logopeda i terapeuta, doświadczony edytor, nauczycielka i matka trzech skarbów; swoje zainteresowania skupia wokół językoznawstwa i logopedii, poprawności językowej w mowie i piśmie, typografii, dysleksji, neuroedukacji oraz aktywnego rodzicielstwa bliskości i świadomego wychowywania dzieci. Poszukuje również metod wczesnego diagnozowania i zapobiegania zaburzeniom o podłożu dyslektycznym. Wybierając zabawy edukacyjne, analizuje je pod kątem frajdy sprawianej dziecku oraz sposobu oddziaływania na rozwój malucha. Wizytówka w sieci: ekoslowko.blogspot.com.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *